wtorek, 14 sierpnia 2012

TWÓRCZO NA SZLAKU

W trakcie mojej wakacyjnej wyprawy nie zabrakło oczywiście ciekawostek graficzno-artystycznych. Jedną z nich było przestrzenne malowidło 3d Moc Żywiołów. Ta stosunkowo niedawno ukończona atrakcja wizualna znajduje się w Niedzicy na tamie zbiornika czorsztyńskiego. Autorami są Ryszard Paprocki i Zbigniew Wojkowski. Całość ma 34 metry długości, a najlepszy efekt obserwacji i uzyskania dobrego zdjęcia osiąga się stojąc w ściśle określonych miejscach.


Kolejnym ciekawym elementem był dla mnie żyrandol w pijalni wód w Szczawnicy. Lubię ciekawe formy lamp i żyrandoli, załamania światła i blask rzucany przez kryształowe elementy. I choć w domu raczej nigdy nie skusiłabym sie na tego rodzaju ozdobę w skromnej pijalni wód, pośród niezwyklej leczniczej atmosfery ten obiekt wydał mi się godny utrwalenia.


Spacerując uliczkami i szlakami wielokrotnie napotkałam różnorodne formy informacji w postaci znaków i tablic. Jedne mniej, inne bardziej czytelne. Do mnie przemawiały najbardziej obrazkowe;) No i szyld z zezowatym Sobieskim również zasłużył na miejsce na blogu. :)




Na koniec odrobina sztuki ludowej, którą w wydaniu góralskim uwielbiam, czasem w całej swej lekkiej kiczowatości, ale jednak z potrzeby serca.


I kawiarenka Galicja w samym centrum Wadowic. Klimatyczna, pełna pięknych obrazów i starych przedmiotów z duszą, gdzie mozna oprzeć plecy o stary piec kaflowy, napić sie dobrej kawy w pięknych porcelanowych filiżankach i zjeść najlepsze papieskie kremówki pochylając się nad ciekawą lekturą. Polecam. 




 

Za jakość zdjęć przepraszam, ale towarzyszył mi niestety tylko mały kompaktowy aparat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz